Työpisteeni kotona  

Posted by Unknown in , ,

Tai en minä kai tee töitä kotona. Minä leikin ja harrastan illalla. Samalla tavalla kuin päivälläkin.

Tässä on minun paikkani.

Kotikoneeni

Normaalisti pöytäni on täynnä rojua. Pidän näppäimistöä sylissä, joten en tarvitse puhdasta pöytätilaa.

Läppärissäni on nyt sekä Vista että Ubuntu.
Kirjoitan tätä Ubuntun Firefoxilla.
Koneeni/internetyhteyteni toimivat nyt selvästi nopeammin ja paremmin, kuin Vistan kanssa.

Olen tyytyväinen siitä, että minulla on nyt Linux koneessa, muta en ole tyytyväinen siihen, miten sen asentaminen sujui.

Luin kyllä, mitä valmisteluja ja varotoimenpiteitä pitäisi tehdä ennen asennusta. Eheytystä ja varmuuskopioita.
Minä en jaksanut tehdä mitään.
Tai otin pari mielivaltaisesti valittua tiedostoa muistitikulle turvaan.
Mutta kovalevyllä oli 100 gigaa tavaraa.
En ottanut varmuuskopioita, mutta pelkäsin hirveästi, että asennan kuitenkin Ubuntun niin, että se ottaa koko kovalevyn haltuunsa ja menetän kaiken koneella olevan Windowskaman.

Konkarin ohje:
1. Älä yritä ymmärtää, mitä sinun pitäisi tehdä.
2. Tee peruuttamattomia asioita reippaasti silmät kiinni arvaamalla.
3. Koe kauhua edesvastuuttomuutesi takia.
4. Mieti asennuksen valmistumista odottaessasi, miten selität lähipiirillesi parhain päin, että tuhosit koneesi ja kaiken mitä sen sisällä oli.
5. Älä opi tästä mitään. Toista tämä kaava aina tarpeen tullessa.

Minulla oli jo syksyllä jonkun aikaa Ubuntu vanhassa pöytäkoneessa, joten en joudu opettelemaan asioita nyt aivan alusta. Mutta silti pelkään, että joudun käyttämään lähiaikoina liikaa aikaa koneen käytön opetteluun, kun minun pitäisi käyttää aikani netin ja palveluiden opetteluun.

Mutta Linuxin alkeet kuuluvat minusta yleissivistykseen.

1 kommenttia

Hyvä valinta. minäkin olen ollut Ubuntu-käyttäjä viime vuoden lopusta alkaen. Toimii hyvin. Korpeaa vain se miten kaikki verkkopalvelut suunnitellaan Windows-tuotteille.

Lähetä kommentti

www.flickr.com
This is a Flickr badge showing public photos and videos from jaakkokeskari. Make your own badge here.