pieniä askelia eteen ja taakse  

Posted by Unknown in , , , , ,

1. Minun piti näyttää tänään yleisölle valokuva ja video. Valokuva on tietenkin Flickrissä ja leffa YouTubessa, mutta jouduin miettimään, mihin linkitän ne, että saan ne nopeasti esille. Päädyin Bloggeriin. Toimi hyvin.

2. Minulla on kotona Vista, Firefox ja 22 tuumainen laajakuvanäyttö. Käytän blogeissa sellaista mallia, joka täyttää kauniisti Minun Ison Näyttöni. Kun näytin blogiani yleisölle xp, explorer, ei-laajakuvamuotoisella kuvalla, Flickr-kuvista oli leikkautunut kolmasosa pois ja Excelistä liimaamani kirjalista, joka näyttää hyvältä kotikoneellani, näytti järjettömältä. Vakava bloggaaja testaa bloginsa eri selaimilla ja näyttöasetuksilla. Minä en ikävä kyllä ole vakava. Tässä asiassa. Mutta jos tekee blogia kirjaston nimissä, nämä asiat pitäisi olla kunnossa.

3. Olen luottanut siihen, että kun kysyn Firefoxilta päivittäin, onko menettämiini laajennuksiin tullut uusia versioita, Firefox tietää oikean vastauksen. Firefoxin mielestä Del.icio.us-nappuloista ei ole 3 betaan sopivia malleja. Huomasin tänään Del.ico.usin sivulta, että he mainostivat tagitusnäppäimiä Firefox 3 beta selaimiin. Ja ne toimivat hyvin. Näyttää siltä, että Del.icio.usin käyttöni pääsee taas vauhtiin.

4. Olen ollut sitä mieltä, että Netvibesin käyttö on vaarallista, koska se latistaa blogit pelkäksi tekstiksi ja kuvaksi. Tänään huomasin yllättäen katsovani Netvibesissä blogia, en tekstiä. Eli voin valita, katsonko Netvibesissä blogia vai tekstiä. Miksi en ole huomannut tätä koskaan ennen. Olen varma, että tämä valintamahdollisuus on ollut Netvibesissä aina. Nyt pitää sanoa, että Netvibesissä on pelkästään hienoja ominaisuuksia.

5. Olin odottanut kurssimeseä sunnuntaista saakka. Olin tänään oikeaan aikaan koneen ääressä. Avasin mesen. Minulla oli kahvikuppi kädessä. Mutta olin niin väsynyt, että en pystynyt opettelemään mesen käyttöä niin paljon, että olisin saanut yhteyden kurssiin. Istuin puoli tuntia sumeana koneen edessä. Sitten totesin, että en mesetä tänään. Eikä tämä ollut edes aivan ensimmäinen kerta, kun olin mesen äärellä. Joskus olen jopa osannut.

6. Kirjauduin yhteen uuteen palveluun. Brightkite.
7. Ilmoittauduin yhteen tulevaan palveluun. Vollee. Second Life kännykässä!
8. Olin kuuntelemassa mitä Lasipalatsin Kohtaamispaikassa tehdään. Minä haluan olla töissä tuollaisessa kirjastossa.
9. Täytyy mennä nukkumaan, että jaksan lähteä taas aamulla kokoukseen. Onneksi ostin jo energiajuoman valmiiksi.

1 kommenttia

On hienoa, että jollakin on lopulta lupaaviakin del.icio.us -kokemuksia.

Lähetä kommentti

www.flickr.com
This is a Flickr badge showing public photos and videos from jaakkokeskari. Make your own badge here.