23asiaa  

Posted by Unknown in , ,

Osaan ajaa polkupyörällä.
Minun ei tarvitse opetella.
Osaamisesta tulee hyvä olo.
Ja kun on hyvä olo, ei ole tarvetta opetella ajamaan ilman käsiä, etupyörä ilmassa, metsässä, kaupungissa, nopeasti, tehokkaasti, optimaalisella välineellä ja niin edelleen.

Elämässä selviytymisen kannalta on tärkeää, että pystyy näkemään, kuinka pitkälle mitäkin taitoa kannattaa kehittää. Minun kannattaa kehittää. Nyt.
Sisäinen palo kannattaa kanavoida kerralla vain rajattuun määrään asioita.

Mutta niitä asioita, joiden kehittämisen on lopettanut, pitää arvioida kaiken aikaa uudelleen.
(Tuo oli halpa viittaus library 2.0 -maailmaan. Mutta se oli pakko laittaaa.)

Minä osaan tehdä blogia.
Minä osaan lukea blogia.
Minun ei tarvitse oppia lisää.

Se on pelottava ajatus.
Siksi kirjoitan tätä blogia.
Jotta muistan taas paremmin, että en osaa.
Koska en osaa.

Tunne vajaavaisuudesta on välttämätön ehto oppimiselle.



Elokuva ei luultavasti liity mitenkään edeltävään tekstiin.

3 kommenttia

Joo joo.
Ei pahemmin kiinnosta.
Suosittelen ruutuvihkoa tuollaiseen "ajatteluun".
Mutta hyvää jatkoa elämässä kuitenkin!

Tuota, kun ei tuo elokuva liity tähän tekstiin, niin mihin se mahtaa liittyä? Olen utelias...

Leffa voisi olla esimerkki siitä, miten uusien välineiden haltuunotto mahdollistaa uusia tapoja tehdä vanhoja asioita. Suomen sisällissota 1918 Bloggerilla, Facebookilla ja Twitterillä!

Lähetä kommentti

www.flickr.com
This is a Flickr badge showing public photos and videos from jaakkokeskari. Make your own badge here.